Thursday, June 19, 2008

PR sedang ambil kesempatan mendapat publisiti

Minyak, rata rata diseluruh negara dan dimana anda pergi orang bercakap mengenai harga minyak.

Keputusan naik harga minyak oleh BN bukan kehendak BN tetapi terpaksa. Dalam pada itu juga kini akibat dari keputusan yang tak popular ini BN sedang menerima kritikan hebat dari perbagai pihak.

PR yang tahu bahawa ini adalah MODAL POLITIK yang hebat sedang dengan sedaya upayanya mengunakan segenap ruang dan peluang mencari pengaruh populariti bagi menarik sokongan rakyat kepada PR. Kalau mereka tak buat mereka rugi.

Ini adalah beban besar yang sedang melanda BN sekarang. Selain dari tekanan dalaman, tekanan luar dan tekanan rakyat, BN menghadapi desakan parti komponen di Sabah dan Serawak yang minta perbagai projek pembangunan dan royalti minyak. Kalau tak layan, tak kena juga kerana sokongan Sabah dan Serawaklah BN kekal memerintah , kerana kalau harap BN Semenanjung mereka akan kalah.

Jadi Pak Lah dalam delima. Paklah pula kini menerima kritikan hebat dari bos lamanya iaitu Tun Mahadzir. Tapi bagi saya Tun juga menjadi penyebab BN lemah. Apa tun tak ingat semasa Tun jadi PM apa Tun buat kepada sistem kehakiman negara. Isu itu digunakan Anwar untuk memukul BN dalam pilihan raya baru ini.

BN silap dalam strateginya sekarang ini. Kesempatan ini telah di ambil PR menjadi juara dalam Isu Minyak.

  © Blogger template ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP